15 May, 2010

15.mai – vaba päev

Kõigepealt pean kohe ütlema, et me ostsime endale 5 euri eest uued jalanõud. Musta värvi kroksid, et jalg puhkaks tööl, sest et mingi kreeklane mõtles välja, et sellises kliimas peab tööl käima mustade kinniste jalanõudega..Parim ost üle kolme kuu :) Pole juba ammu midagi kirjutanud. Eks ole ka mõistetav, sest oleme ju tööinimesed ning aega pole priisata. Vaba aega kasutame rannas olemisele. Aga, mis siis toimunud on? Aaa, kuulsin, et Eestis tuleb euroraha järgmisel aastal. Protestiks hea meelega. Oma raha on ikka tegijam. Nimedega on siin palju nalja saanud. Kreeklased ei oska mu nime üldse ütelda. Toon ära variante, mida põnevat nad me nimest moodustanud ka on. Restoranis olen ma Haiti. Ja kui minu nimi meelde ei tule, siis olen Monika :) Monika on köögitädidele Veronika. Minu nime on resto bossid väänanud Kalliks, et keelel oleks lihtsam mu nime ütelda. Itaallastele on Monika Tonika. Aga üldiselt olen ma siin brirahvale Koili. Monika on aga Moniiiik. Sünna oli mul siin vahepeal. Tänan kõiki, kes õnnitlesid mind ja heade soovidega üle puistasid. Mulle ikka meeldivad sünnad. Polegi varem sünnipäeva väljamaal pidanud. Päeval tegin tööd ja õhtul panin kleidi selga ning läksin veini rüüpama. Kreeklased ei tähista sünnasid ja seega ei saanud keegi arugi, et mul on sünna. Nemad tähistavad nimepäevi. Aa, me töötasime Monikaga tol päeval erinevatel kellaaegadel. Ma hommikul ja õhtul ning Monsa lõunal ja õhtul. Kui ma tulin koju ja Monika läks tööle, siis üks nõudepesija ütles talle: „ Happy Birthday, Veronika!!“ See oli ainuke õnnitlus restost :) Naljakas. Kui veini rüüpamast tagasi jõudsime oli kell 4 öösel ning tuli hoopiski selline mõte, et võiks minna merre ujuma. Mõeldud tehtud, sest ma tahan ju kunagi meenutada, et ma käisin oma 23-ndal sünnipäeval öösel kell 4 Kretal meres ujumas :) Nats külm vesi oli ainult.. Üldiselt oleme me väsinud inimestele seletamast, kus kohas Eesti asub. Ma ei kujuta ette mitu korda päevas seda tegema peame. No ei pea, aga selline tunne tekib, et ainult Eestis õpetatakse maailma geograafiat. Oleme siin juba 3-le inimesele vähemalt euroopa kaardi paberi peale joonistanud. Lisaks joonistame brittidele ka nende UK ja märgime ära, kus asub Wales, Šotimaa ning isegi Man of Isle. Siis nad kõik on suud ammuli ja arvavad, et me oleme mingid rängad geograafid. Võibolla olemegi siia tulnud inimesi harima :) Missioon, missugune.. Eile liitusid restorani töötajatega veel kaks rüdrukut Eestist. Oleks teadnud, et nad tulevad oleks lasknud piima ja šokolaadi tuua endale. Siinne piim on mingi kondentspiima sarnane jura. Ja Eesti jogurtist tunnen väga puudust. Tahaks seda Alma Virsiku jogurtit. Seda, kus on maailmasuured virsiku tükid sees. Ja siis võtaks veel kohupiima ka. Sellised soovid ongi :) Tüdrukute nimed on Raili ja Kadi (palju õnne talle, sest tema nimi hakkab siin olema Kodi :)) Pärit on nad Lõuna-Eestist. Üks Põlvast ja teine Põrnust. Üks 19 aastane ja teine 20ne. Kadi töötas eelmisel suvel Itaalias ettekandjana. Me arvame, et nad arvavad, et me oleme mingid kreisipöörad. Meil on nali üle pea koguaeg :) Nad elavad meie kõrval toas. Jube hea meel, et saab vahepeal kuulda eesti keelt. Lisaks neile elab paar tuba edasi Bulgaarlaste pere. Kirjutasin ka neist. Mulle ikka endiselt ei mahu pähe, kuidas saab inimene nii ignorantne olla ja mulle otse aknasse rääkida bulgaaria keelt ja arvata, et ma mõistan teda 100%. Täiesti kosmose vennad on need küll. Eile tuli ja rääkisime jälle bulgaaria keeles jutte. Varsti oskan juba kreeka ja ka bulgaaria keelt ideaalselt..Töö juures käib meil ka töö kreeka keeles. Köögitädid ei räägi muid keeli ja siis samamoodi annavad käsklusi kreeka keeles. Oskame juba kreeka keeles päris palju sõnu. No näiteks põhi asi, mis teadma peab on ELLA. Seda tuleb öelda, siis kui keegi su nime ütleb või siis tähendusega tule, lähme või mine. Siis muidugi tere, tsau on YASSU või YASSAS. Põhisõna, mida teadma peab on otseloomulikult SCUPA. Mis tähendab, siis, et pühi ja pese põrandad puhtaks. Tänan on EFHARISTO ja palun PARAKALO. Hästi on KALA. Kui me söömas käime, siis need tüübid ei mõista kuidas me saame sooja kohvi ja kala või kartuleid koos süüa. No ei mahu pähe. Aa eile käisime mingeid paberiasju ajamas töö jaoks. Selleks pidime võtma ühest hotelli kontorist mingid paberid ning järgmine päev minema kolme erinevasse kohta teises linnas. Koguma mingeid numbreid erinevatest kohtadest ning siis need paberid neljandasse kohta tagasi viima. Nagu mingi mäng, et käid linnas punktist punkti ning täidad ülesandeid.. Meile määrati autojuht, kes meid rongi sõidutas siis. Läksime koos kahe saksa animaatoriga. Nemad istusid bussis ette ja kui me tagant bussi ukse lahti tegime nägime, et tegemist on istmetevaba bussiga. Tegu oli kaubabussiga. VolksWagen :) Põhimõtteliselt oli meile pandud sinna taha konkusse 2 kontori tooli, millel siis istusime ja tegime oma väikest lõbusõitu. Tegu oli rohkem nagu ekstreemspordi üritusega, arvestades, kuidas kreeklased sõidavad ja millised mägised teed siin on..Jõudsime siis ühte kohta ja võtsime mingi numbri. Läksime teise kohta ja selgus, et täna ei saa numbrit. Peame esmaspäeval tagasi minema. Nii ränk bürokraatia lihtsalt, et paha hakkab.. Õudne jooksutamine. Aga seilkus missugune. Praegu lõpetan, sest räme joogijanu on ja ma ei võtnud vett kaasa. Aa täna meil siis esimene vaba päev kah..jipikajee..Päike oli päev otsa pilve taga ja tuline tormituul puhus aknasse. Ei olnud just unistuste puhkepäev. Homme kell 11 tööle.. Üks naljakas eesti keelne sõna ka ikka - VIKTOIIN. Et kui Viktor ja Riin kokku saavad, siis ongi viktoriin :D:D:D Tsau, Kails

2 comments:

  1. Tundub, nagu sa oleks mingile eriti müstilisele maale läinud, mis asub teiselpool maakera...ikka päris tore on lugeda.
    Hilised õnnesoovid siis ka minu poolt, ilmselgelt magasin õige kuupäeva maha (et mul polnud aega seda meeles pidada kõlab nagu väga lame vabandus, aga täitsa tõsi).
    Meil lõppes eile muusikal selleks hooajaks ära...siiski on surm silme ees, kuna nüüd peab muude võlgadega tegelema. Aga mis seal ikka, rõõmsalt edasi! :)

    PS! Ega vist Eestist jogurt normaalses konditsioonis kohale ei jõuaks, muidu võiks saata küll.

    ReplyDelete
  2. heh, tean ka k6iki neid kreekakeelseid s6nu mis sul siin eespool nimetatud on ;)
    aga yhe s6na 6petan veel - MALAKA, proovi seda kellelegi öelda, vaata kas saad vasta kukalt... v6i hoopis vastlakuklit? :D:D

    ReplyDelete